Mycket text, men värt att veta!

Igår var den helt sjukt galnaste dagen i mitt liv, och den mest nervpressande, nervösa, stressigaste, kissignödigaste och alla andra synonymer som passar. Sedan första dagen min pojkvän och Sofies pojkvän Oskar åkte till Rhodos med killgänget har jag o Sofie skaffat oss planer. Vi ville åka till Kastrup och möta pojkarna där när de hade tagit sina väskor dagen de skulle komma hem, och såklart då oxå överraska dem! Efter mycket listande och planerande hade vi fått klarhet i att nisse o hans tvillingbror skulle bli hämtade av sin pappa på Svågertorp och Oskar skulle ta tåget med de andra hela vägen till Kristianstad. Vi ringde nisses pappa o bestämde att jag o Sofie skulle ställa bilen på Svågertorp istället för honom, ta tåget över bron och överraska våra underbarlingar. Vi tryckte ut vägbeskrivning, kartor, kollade upp tågtider och dittan o datten, hitan o ditan..  :)

Söndagkvällen kunde jag förståss inte sova. Ringde Sofie femtielva gånger och instället för att bli lugn stirrade vi förståss upp varandra ännu mer.. Måndagmorgon åkte jag in till stan, hämtade Sofies mammas bil som vi skulle använda. Körde till skolan. På lunchen körde jag o köpte blommor som jag sedan satte i vatten och ställde på nisses skrivbord hemma på Möllebacken. Åkte hem till Sofie, lastade ur bagageluckan för att få plats med pojkarnas väskor. Sedan åkte vi och tankade bilen för att spara minuter till senare. Åkte till skolan och hade lite lektion. Helt toppad var jag. Gick o sjöng och va allmänt tossig och klassen bara flinade åt mig. :) 13.45 sprang jag ut i bilen, hämtade Sofie och körde mot Svågertorp. Hade matsäck med oss i bilen, lyssnade på musik och trissade upp oss ännu mer. VI ÄR TOTALT JÄVLA GALNA! :D Blev nervösa att vi inte skulle hitta när vi närmade oss Svågertorp. Ringde mamma och försäkrade oss om vägen. Den var som tur var rätt! Blev strul när vi skulle parkera bilen vid automaten, men till slut lyckades vi parkera på "Iceland". Köpte tur och retur-biljett och tog tåget över. På Kastrup var det bara att vänta.......................

image58 Så här lyckliga var vi när vi lyckats ta oss så långt som till Svågertorp (I automatare och allt!)

image59 Här tar vi en bild medans vi, i en halvtimme, sitter och stirrar på den här -->

image60 där man ser ankommande; när planet landat och när väskorna börjar rulla...
image61 Och så här nervös var jag när det var 1 minut kvar.....! Den bilden bekriver situationen perfekt  :D

I 2 timmar befann vi oss på Kastrup. Vi hade ju inte vågat räkna med att planet skulle vara försenat och att det skulle ta tid med väskorna.. När vi såg att väskorna börjat rulla ställde vi oss hos alla de andra som väntade på anhöriga. Vi behövde inte vänta länge tills vi de riktigt solbrända pojkarna kom ut. Vilken känsla. Hjärtat hoppade, benen skakade, leendet var upp till öronen... Den härliga känslan att äntligen få springa fram och kasta sig om honom och se deras förvånade ansikten kommer jag aldrig att glömma. Vilken lättnad. Såå skönt.

Vi körde och käkade, jag, min underbarling, Sofie med hennes underbarling och Erik, nisses tvilling.. :) Sen åkte vi hem och myste hela kvällen. Jag måste oxå bara berätta att min underbarling är snygg. Som jag längtat efter honom! Äntligen är han hemma hos mig. Nu släpper jag inte iväg honom nåt mer. :)


image62 Idag smög jag och Malin in i elevkårsrummet och hittade de här tomtemössorna! :D Snart är det dax!!


image63image64 Min håruppsättning i skolan jag gjorde idag.. Inte den snyggaste men för att va första gången så e jag nöjd. :) Äntligen har vi börjat med uppsättningar!

Ha det gott mina vänner!!

Kommentarer
Postat av: Carro

uppsättninngar e skitskoj!!när det väl lossnar o man kan exprimentera lite e det ännu roligare! (e åxå frisör) Lycka till!!

2007-09-02 @ 11:02:27
URL: http://www.caroline79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0