Dont Drink & Drive

Idag hade vi alla frisörer (klass 1-3) temadag i skolan. En polis kom och pratade om Don´t Drink & Drive. Mycket intressant var det faktiskt. Vi tittade oxå på en film om samma ämne. Det är så fruktansvärt hemskt att så många dör i trafiken pga alkohol. Både för de som dör och deras anhöriga men oxå för de som måste leva med att ha kört ihjäl kanske sin bästa kompis. Skuldkänslor... Jag tycker det är viktigt att få höra och se sånt vi gjorde idag för att inte glömma bort hur farligt det är i trafiken. Att man inte ska chansa och tro att man klarar det. "Jag har bara druckit lite"... 

På eftermiddagen gick vi och bowlade i idrottshallen. Skoj men aj för naglen som gick av...

Riktigt besviken blir jag på de som valde att stanna hemma idag. Alltså halva vår klass!! Jag var oxå trött i morse! Men jag schasade iväg mig iallafall för att jag tycker det är intressant och roligt att göra något annorlunda i skolan än vad vi brukar. Tycker det är dåligt stil. Det är faktiskt viktigt för gemenskapen att man gör sånna saker som vi gjorde idag. Hm. Nej, sånt gör mig irriterad som tusan.

Men nu ska jag inte sitta o sura över deras dumheter så nu ska jag dra lite på smilbanden och göra svenskahemtentan.......... Imorn e det lucia kl 6.00 på Kronfågel som gäller. Upp vid 4, halv 5-tiden... snark.




Kommentarer
Postat av: Malmberg

Amanda! Jag känner ju dig, du har aldrig druckit något annat än saft så risken för att åka dig är ju faktiskt obefintlig för dig :D

Tycker det är dax att komma in på msn och snacka lite skit, men anar att du tittar eller har tittat på gödselgubbar söker medhjälpare.

2007-12-13 @ 21:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0