Godis

Jag har blivit värsta permanentfrisören! En permanent på förra kundpasset och en idag med! Tanterna verkar gilla mig... :P

Nu sitter jag här i skolan och käkar clementin. -Den första så här i juletid. Clementinen tillhör oxå de goda ätbara tingen jag pratade om igår ju. Och vad mer gör det? Jo, det gör knäcken förstås! Igår kväll kokade päronen knäck och visst fick jag slicka grytan som vanligt! Jajjemen. Segt och underbart. Jag älskar julen!

Appropå ämnet mat kom jag att tänka på förra måndagen. För några veckor sedan stod det på våra interntv-apparater att v.49 skulle tomten komma och de som lyckades ta hans luva fick en julklapp. Förra måndagen stod vi alla och rullade permanent (på docka). Plötsligt stack Malin som är elevrådordförande in huvudet och sa "tomten e här!" Eftersom jag precis tänkt "det e ju denna veckan tomten ska komma" så va jag inte seg med att kuta efter honom!! "Jag ska ha den!" skrek jag som visste att det skulle va e ätbar julklapp såklart. hehe. Oj va snabb han va minsann! Jag följde efter honom ner för trappan, ut på skolgården, in igen, upp för trappan och förbi alla skåp. Där fick jag tag på den! YES! Och vad fick jag? En chokladkalender! :D Som även 39 andra elever fick.. men ändå. Kul grej att hitta på tycker jag. Vårt elevråd är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0