Min underbara julafton!

Min julafton var alldeles, alldeles underbar! Jag fick vakna med min älskling bredvid mig. Inte fel alls det. :) Efter att ha lämnat av honom hos sig, bar det av till Emil, Zara och Ängla där vi firade vår afton tillsammans med dem, Zaras familj, min morfar och min morbror Mange. Vi var alltså 11 st. Vi tittade på Kalle, kl tre... Ja det börjar bli lite av en tradition faktiskt.. ;)

Sedan lekte jag och Ä med hennes Barbiedockor. :) Julbord åt vi efter det och sedan var det dax för tomten. I år var vi lite rädda för att Ä skulle lista ut att det va farfar.. Hon är ju så klipsk den tösen! När farfar skulle ut och "ge annie mat" sa hon till farfar: "Du glömde jackan!" Ja just det... Men lite senare gick vi och ställde oss i fönstret, knackade på rutan och ropade efter tomten. :) Vilken spänning!
         

Ängla fick massvis med julklappar och flera gånger brast hon ut: "oooh kolla!" när hon slitit av papper och snören.. Det var så roligt att se. Men ingen kram vågade hon ge tomten.. hihi. Så söt.


Ja, så det med tomten gick ju bra ändå, fast rocken gled isär ibland och visade lite av kuddarna han hade som mage. Och solglasögonen han hade istället för de vanliga som gått i sönder va det inga frågor om heller. :)


Själv fick jag en digitalkamera och lite kläder m.m. som jag blev glad för :) Dock har jag inte fått igång den än.. kameran alltså..

Efter tomten slängde jag och Emil oss över Änglas nya prinsess-slott hon fick av oss. Det va en massa delar, stora som pyttesmå som skulle knåpas ihop. Gillar sånt krims krams och knep och knåp. :) Fint blev det när det till slut blev färdigt!

Vi införde oxå en ny tradition i år som många kör nu för tiden: Julklappsspelet! Riktigt kul var det faktiskt och vi fick oss många goda skratt. Så vad fick jag? Jo, hång som man är plockade jag ju det största och tyngsta paketet som fanns där och lyckades hålla det kvar hos mig. Paketet visade sig sedan innehålla Via tvättmedel! :D haha!

Det blev en mycket lyckad julafton med mycket skratt, lek, gottis, mys, sång och dans. Men tyvärr gick den alldeles för fort..
image242


Hoppas era aftnar oxå var mysiga och att ni får en fortsatt fröjdefull jul för än tycker jag inte att den är slut! Det är ju nu man kan börja koppla av och njuta.

:)

Frid i juletid /amanda
Bilderna tagna från Zaras blogg

Kommentarer
Postat av: sanna

ni verkar ha haft en fin julafton :)
Ängla är verkligen en riktig teaterapa !!!
God jul

2007-12-26 @ 17:57:29
URL: http://sanna88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0