alltihopan från amandaans.blogg.se

 

Packat och klart (2007 jul 19 20.50)

Kan inte mamma komma hem snart.... Jag behöver ju bilen. Kom på tio i åtta att jag ville till pråmen i åhus för att titta på när nisse och hans kompisar spelar där. De skulle börja åtta och hålla på till kanske tio.. Så jag gjorde mig i ordning men när jag kom in i huset märkte jag att mamma inte va där. Tittade ut och såg att bilen va borta. Typiskt. Försökte ringa henne men inget svar.. Kanske hon e och handlar för det e tomt i kylskåpet.. Hoppas hon kommer snart innan det blir för sent för att åka.. Ska ju jobba imorgon oxå. Sista dagen den här veckan. Det har gått så fort! Och jag kom precis på att detta va sista dagen zara jobbade där innan hennes semester. Alltså kommer vi inte ses där mer nu.. Lite tråkigt.. :/

Imorn när jag har slutat ska jag o nisse åka till stugan utanför höör igen. :) Vi ska vara där hela helgen. Det ska bli skönt. Hoppas vädret håller i sig bara. Så ska vi kanske ut och fiska igen. Hoppas det inte blir någon äckelål den här gången bara.. Haha. Och på söndag ska vi åka till zara, emil och ängla. Zara har ju fyllt 25 så vi ska gratta henne lite. :)

Nu kom mamma så nu ska jag sticka. Ha det gott i helgen!
image108 Fyra små söta vovvar



Trött (2007 jul 18 19.55)

Idag fick jag vara själv på lagret den mesta tiden. Det ledde till att där va ganska så många varor kvar att packa upp när jag slutade tyvärr.. Så imorn blir det tufft när det kommer ännu mer backar.. :/

Provade den supersnygga klänningen jag hängt undan men den satt ju helt konstigt på mig.. :( 

Mamma var snäll och hämtade mig i åhus idag så jag slapp vänta på halv fem bussen. När jag kom hem, käkade jag hallon och glass.Gott!! Har faktiskt förätit mig på jordgubbar den här sommaren så det e roligt att käka lite hallon nu. :) Sedan somnade jag i soffan. Väcktes av mamma en timme senare och tvingade i mig lite mat trött som jag var.. Nu ska jag bara plocka lite på rummet och sedan ska jag gå och lägga mig. För IMORN då ska jag minsann och dag va utvilad.
 
Hejdå och natti natti!

Mobilnörd... (2007 jul 17 20.57)
...kallar jag nisse igår när han hade fått sin nya mobiltelefon. Jag kände inte igen honom. "Kolla kameran!" "vilka ringsingnaler!" "och radio!" "amanda kolla" Jag: mmm cooolt... När han till slut slog igen den sa jag: "Jag lovar att du kommer öppna den inom en minut. Och det gjorde han ju såklart. Nisse: "Det va faktiskt mer än en minut!" Jag: "Ja kanske en minut och 5 sekunder." ;) Så söt e han. Det va på tiden att han skaffade sig en ny tycker jag. Han hade tidigare sagt att den han haft sedan 8an skulle han ha hela livet (för att jag nämnt att han borde skaffa en ny). Tills då han tappade den i toaletten! Yes! Äntligen var det dax! Haha. Och gratis sms får han skicka till mig nu i 3 månader! Yes igen! :D
image106 Min älskling

Min andra dag på jobbet idag. Fick nästan undan alla backar! Stolt* Men jag fick mycket hjälp oxå så...
Imorgon då ska vi fixa allihopan innan jag slutar! Så jag ska lägga mig tidigt ikväll så jag är på alerten imorn.

Ha det gott allihopan

En liten lista...

Vem är du? En flicka som heter Amanda
Ålder? 18
Stjärntecken? Våg
Kommer från? Yngsjö
Bor? Kvar i Yngsjö tyvärr.. Men även hos kompisar för ofta tycker mamma.. :P
Civilstatus? Underbar pojkvän
Din bästa egenskap? Bryr mig om andra och lyssnar
Sämsta egenskap? Tror ibland jag kan mindre än vad jag faktiskt kan
Favoritsak? Sax
Husdjur? Hunden Annie
Familj? Mamma, pappa, storbror
Kroppsdel du har mest nytta av? Händerna
Kroppsdel du är mest nöjd över? Halsen?
Jag sover? ofta borta som sagt... och helst hos min pojke
Djur jag är lik? En apa från sidan :D
Tror du på nått? Tomtar och spöken förståss.
Frisyr? Mycket uppklippt, axellångt. Kort på sidorna. Lugg åt sidan
Hårfärg? Blond med mörk botten + en liten vit utväxt.. 
Ögonfärg? Blåögd
Längd? 164 cm
Vikt? den räcker..
Skostorlek? 38-39
Gillar? Nisse, vänner, klippa hår, skratta
Ogillar? Orättvisa människor
Favoritmat? oj den va svår. Jag äter allt. Kan man säga arlas hushållsost? Annars e ju Guacamole gott i tortillas
Favoritglass? oj den va ju nästan svårare! Hm.. chokladglass är en favorit iallafall. Helst Ottos glass oxå!
Vem sov du över hos senast? Underbarlingen :) Fast jag sov senast (inte över, bara en kvart på eftermiddan idag) hos Sofie. :)
Favoritfilm? Grease, DIrty Dancing kan man se hur många gånger som helst. A walk to remember e sorglig. A lot like love e charmig. Armageddon är spännande!
Favoritdag? Lördag. Då kan man sova länge och va uppe länge! :D
Favoritklädesplagg? Tights och en lång tröja eller klänning. Skarfs e med härligt att gå runt med.
Favorittidning? Veckorevyn
Favoritmusik? Unleaded Patrol. Annars väldigt blandad.
Senast sedda fim på bio? Harry Potter och Fenixorden.
Senast lästa bok? Gömda. Liza Marklund
Skriver du dagbok? På bloggen
Vad ville du bli när du var liten? Frisör precis som nu förståss! Annars kanske sitta o knyta tampongsnören. ;) haha
Deppig eller glad? Glad!
Senaste kommentar du fick: "Oj vad somrig och fin du är!" -Sofie Bergström
Har du nån nojja? Tycker inte om att dricka mjök utomhus?
Fobier? Nej kan inte komma på direkt..
Har du pojkvän? JA, världens bästa <3
Är du kär? Har aldrig varit så kär!
Hur tidigt stiger du upp? oftast vid 6. När jag e ledig vid 12
Vem vet mest om dig? Sandra
Vad har du på dig nu? Gula shorts, Vitt långt linne, en skarfs, klocka, ring, underkläder, tofs
Hur många syskon har du? 1
Namn? Emil
Hur många timmar sover du per natt? 12 om jag e ledig, oftast 6,5 om jag ska upp..
Vem är snyggast  i världen? Min pojkvän. :) 2a Johnny Depp
Har du nån allergi? Nope
Uppväxt i stan eller på landet? Landet.
Vad tycker du om idrott? Kul och bra
Kollar du på sport? Vad? Nee.. bara fotbollsVM, EM.. OS... :P Och på Yngsjös A-lag ibland. Många snygga har vi där faktiskt. ;)
Tränar du? Vad? Jag friskas och svettas.
Vad tycker du om skolan? Går i bästa klassen i världen. Så då klarar man sig när det e jobbigt. :)
Har du IG i nått ämne? Nej
Är du blyg? Ibland. Särskilt när någon berömmer mig..
Använder du smycken? Japp. Alltid klocka, ring på långfingret och tofs runt högerhanden. (Räddaren i nöden)
Sommar eller vinter? Sommar! Men vintern e oxå mysig på sitt vis. Förutom med slasken...
Är du glad nu? mmm!
Har du ont nånstans? Neee jag klagar inte..
Kaffe eller te? Te.
När grät du senast? När min vän fick sitt hjärta krossat..
Sexigaste kroppsdel? På nisse? Ögonen. Och munnen. Och benen. Och rumpan! :) Tihi!
Bästa plats på jorden? Spanien
Har nån krossat ditt hjärta? Ja
Vem? Han som lagade det igen..
Mitt livs bästa ögonblick? Finns massvis men det va kul när jag o bror spelade mario cart en lillejulafton långt ut på natten mot julafton. Han kunde inte ge sig. :P
Mitt livs värsta ögonblick? det jag svarade på förut..
Mitt bästa fest-minne? Sofies 18års fest va lajbans!
Trött? Ja. natti natti

image107 Jag på sånnaskolan



Sommar (2007 15 22.34)


Nu luktar det verkligen sommar ute!! Härligt... :)



En lugn söndag... (2007 jul 15 13.46)

...får man ta efter en sådan lördag som igår. Ah va häftigt det va! Särskilt The Ark förståss, där man stod nästan nästan allra längst fram till slut när en massa människor hade skickats över staketet. De var mycket bättre än vad jag trodde de skulle va. så brukar det ju va, -att se live är en helt annan sak. Sugarplumfairy och Snook va oxå bra. :)
image104 Hade jag lyckats få upp min mobil hade jag tagit en bild på The Ark at lägga in här på bloggen, men det va det för trångt för, så här är en bild på Sugarplum Fairy iallafall. :)


Så idag ska jag bara städa och städa.. Och lite senare kanske åka till Åhus Beachhandboll och träffa Sofie och Oskar en stund. Sedan ska jag försöka lägga mig tidigt eftersom jag ska jobba imorgon. Min första "riktiga" dag. Ska bli spännande. Ska ju vara "ansvarig" på lagret nu i 4 veckor. :P önska mig lycka till. Det kan jag kanske behöva nu eftersom jag krossade ännu en spegel i fredags då det va fredag den 13e.. Min femte krossade spegel på ett år ungefär. Så om ca 34 år kan jag känna mig säker igen..! För övrigt missade jag bussen när jag skulle till jobbet och så gick min klocka sönder. Så är det.. :P

Imorn ska jag oxå träffa min underbarling. Vi ska mysa hela dagen och kvällen. Hoppas det är fint väder så kanske vi kan gå till stranden. Skönt att man slutar redan kl 15 om dagarna så man hinner göra något på dagen.

Ha det gott alla folk.


image105 Måste bara lägga in den här helt sjukt snygga bilden på min helt sjukt snygga kompis Sofie!


Tivolirock!! (2007 jul 14 15.21)

Äntligen är det dax för rocken i tivoliparken! Ska bli såå kul! Vid 7 tiden ska vi va där. Innan det ska jag ut på altanen
 och ha det gott för solen skiner ju idag! :D Så man får passa på att njuta. Trodde inte det skulle bli så fint väder för
 i morse vid 6 tiden när nisse stack såg det så mörkt ut.. men sen när jag vaknade vid halv 1 tiden va det strålande
 sool! härligt!

Hoppas vi ses i parken ikväll!

image103

Den jag kunde va (2007 jul 13 16.31)
Över vida oceaner

Emot fjärran horisonter

Över hav och kontinenter

Genom skymningar och dagar

Har vi färdats med varandra

Vi har vandrat samma vägar

Vi har burit samma bördor

Vi har sett mot samma stjärnor

Vi har sjungit samma sånger

Vi har delat samma drömmar


Du är med mig vart jag går

Genom månader och år

Du är med mig alla dar

Du är med mig vart jag far

Du är den jag kunde va


Som broar över djupen

Som skuggor under träden

Som eldarna i natten

Som stigarna i snön

Har vi varit för varandra

Vi har delat samma minnen

Vi har burit samma längtan

Vi har sett med samma ögon

Vi har trott på samma löften

Vi har stått på samma sida


Du är med mig vart jag går

Genom månader och år

Du är med mig alla dar

Du är med mig vart jag far

Du är den jag kunde va

Ingenting kan splittra oss

Och ingenting kan skilja oss

Och ingenting kan slita oss isär

Och ingenting kan få oss att överge varann


Stormar kanske tystar oss

Skuggor kanske slukar oss

Sorger kanske tvingar oss på knä

Men ingenting i världen kan lösa våra band


Du är med mig vart jag går

Genom månader och år

Du är med mig alla dar

Du är med mig vart jag far

Du är den jag kunde va


Du är med mig där jag e

Du är med mig vart jag ser

Du är med mig alla dar

Du är med mig vart jag far

Du är den jag kunde va

Du är den jag kunde va

Du är den jag kunde va



Hos Soffan (2007 13 14.28)

Nu sitter jag hemma hos Sofie med henne, Sandra och Oskar. Har jobbat på HM idag (8-12). Det gick bra men det e fortfarande mycket jag inte har 100 koll på. Massa koder, papper, pärmar.. men det ska nog lösa sig med tiden. Ska ju va där 4 veckor. Börjar på allvar på måndag.

Gick och lunchade på Darins med Sandra. Tacopaj med Tsatsiki, Den är jättegod där! Hoppas bara att den ljuvligt doftande andedräkten har gått bort till ikväll när jag ska pussas med nisse. :) 
 
Ja men nu ska vi gå o gunga. Ha det gott.

image101

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0