Lång tid

Förlåt så mycket för att jag inte hunnit blogga tidigare. Jag har haft fullt upp! I helgen åkte jag och nisse till stugan utanför Höör igen. Vädret var bra men både jag och han va så trötta så vi somnade ett par timmar. Vilket var lite synd eftersom vädret dagen efter inte var så bra. Men vi hade det jättemysigt iallafall. Vi klippte gräset med en åkgräsklippare! Jag lovar, det finns bildbevis som ni ska få ta del av alldeles strax.. De har jättemycket gräsmatta så det tog sin lilla tid. Och klipparen var inte den bästa för den lade av ett par gånger så grannen fick komma och hjälpa till. Men fint blev det när det väl var färdigt. Något vi mer gjorde var att fiska förståss. Det är så härligt. Och så spännande varje gång det nappar! Trodde verkligen inte jag skulle kunna gilla det där med att fiska men nu har jag faktiskt lärt mig att uppskatta det. Det var perfekt fiskeväder och det märktes för det nappade hela tiden! Vi hade fullt upp i båten! Så för att vinna tid så blev jag ju tvungen att hjälpa nisse, så jag lärde mig att knäcka nacken på stackars fisken. Det var inte så kul. Men fiskarna får lära sig att inte få kroken i gälarna tycker jag... Usch vad äckligt när jag tänker på det.. Vi fick kanske 10 abborrar. En del var vi tvugna att döda, de lade vi på altanen så djuren skulle kunna ta dem på natten vilket de oxå gjorde. De andra släppte vi ut i vattnet igen från bryggan. :) Sen fick nisse en jättestor brax oxå! Det var lite läskigt. Den gav vi till grannen som skulle köra med den till rökeriet.
En underbar helg var det eftersom jag fick vara med min nisse hela tiden. :)
image3 Här är bildbeviset. :)
image1 Blev oxå getingstucken när jag minst anade det.. aj
image4 Nisse medans han fortfarande hade sina glasögon kvar..
image5 Ett ufo se upp! (alltså bakom nissen ;))
Söndagen regnade det, vilket jag inte hade kläder till. Så jag fick gå på resaturang i mjukisbyxor och snörsandaler med strumpor i. Det var mindre snyggt, men det fick duga. Vi åt med min bror, zara och ängla eftersom zara fyllt år. Ängla var lika söt som alltid. Och den busungen blåste ut ljusen på borden. :P
image6 Ängla i vinlådan precis innan den, till hennes stora förvåning, går sönder! :D

Vad har mer hänt sen sist?
Hm.. Jag träffade Sandra och L8 i måndags. Vi åkte till åhus och handlade en massa gottis som vi inte orkade äta upp, och så tittade vi på Hitta Nemo. Alltid lika roligt har vi när vi ses. :)

Hur har det gått på jobbet då?
Det har gått bra. Vi har fått upp alla varor nu i flera dagar i sträck! Blir lika förvånad varje gång men alltid lika glad. Då kan man sova gott för då slipper man ligga och fundera på vad för kläder som låg i de där sista lådorna... Å andra sidan ligger man och funderar på vad för nått som kommer ligga i lådorna imorgon..  Som jag har handlat idag.. Köpte 4 toppar, ett par jeans, en kofta och så två väskor. (Väskorna från röda korset, resten från HM) Och allt för en billig peng. Det gillar jag. Sedan har jag ytterligare 4 toppar som jag har lagt undan som jag inte hunnit prova ännu.. (Ångest) Men det är kul. Man får ju passa på att handla nu när man har lite rabatt. :) O, och sedan har ju HMkatalogen oxå kommit... Undrar hur detta ska sluta.. Till och med nisse har blivit shoppaholic nu! Han köpte ett par fina byxor igår. Två t-shirts, ett par solglasögon eftersom de han hade tappades i sjön (!), en tjocktröja på rean och en jättefin kofta. Han blev ursnygg faktiskt. Fast allt klär ju en skönhet. :)

Ni får ha det så bra allihopan! Kram amanda

Kommentarer
Postat av: malin

JA, amanda vi måste allt ses snart!! saknar dig också en MASSA !!
men vi får ta o fixa ihop ngt nu i dagarna :) Ha d så bra, puss puss !!

2007-07-26 @ 00:44:25
URL: http://maaliin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0