Madrid es la capital de España

Nu har jag nog fått en knäpp i hjärnan. Jag har gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra. Någonting jag tänkt att någon dag ska jag göra det men så har det aldrig blivit av. Vad är det jag har gjort då? Jag har tagit fram mina gamla spanskaböcker från högstadiet! Hela högstadiet läste jag spanska men när jag började gymnasiet och ville fortsätta passade det inte med mitt shema i och med att jag var den enda i klassen som visst ville läsa vidare.. Tråkigt tyckte jag eftersom jag gillade spanska. Dessutom var det kul att kunna lite när man åkte till Spanien vilket jag gjorde ofta, och gör fortfarande ibland och säkerligen kommer göra i framtiden.. Nu senast vi var i Spanien kändes det som man hade glömt massor. Man kände igen orden men fick tänka efter länge innan man riktigt förstod. Dessutom snackar ju spanjorer så tusans fort!

Idag i bilen lyssnade jag på gamla bra Enrique Iglesias-låtar där han sjunger på spanska, och det var då jag blev lite nostalgisk och bestämde mig för att plocka fram övningsböckerna jag faktiskt sparade sen 9an. Tänk att man kan va lite klok ibland! Har läst 2 kapitel nu och jag har lovat mig själv att jag inte ska sluta förräns jag läst igenom de två böckerna. Även om jag inte kommer kunna snacka flytande spanska efteråt så kommer jag åtminstone friska upp minnet lite för en hel del hann man faktiskt lära sig på 4 år. Spanska är ett mycket fint språk tycker jag. Dessutom är det ganska roligt eftersom jag rrrrrrullar på ärren precis som spanjorerna ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0