rip

Idag hämtade jag Ängla på teatern för barnpassning. När vi nästan va hemma körde jag på en stackars ekorre. Kände en liten duns men det kunde lika gärna ha varit groparna i vägen men det måste ha varit den lille ekorren. Såg i backspegeln hur den hasade sig iväg. Jag ringde pappa som kom cyklandes med spaden. Medans Ängla satt i bilen tittade vi efter den och hittade den liggandes bredvid vägen den stackarn.. Helt livlös med en sprucken mage typ... Usch det va hemskt.. Har aldrig kört på något djur förut.. men jag är iallafall glad att det inte va nån katt som kanske tillhörde nån av alla barnfamiljer som bor här.. Fick många frågor av Ängla. Varför körde du på den? Varför sprang den på vägen? Varför hade farfar en spade med sig? Är den död? Hur svarar man på dem egentligen... Försökte väl säga till henne att jag inte kunde hjälpa det och att ekorren inte förstår att man måste vara försiktig i trafiken och att den kanske klarade sig ändå..

Kommentarer
Postat av: carina persson

Hej Amanda!

Tack för dina fina ord i min blogg. Det värmde. Vi tar hand om varandra så gott det går. Men det är tufft. Barnen är så små än. De förstår inte riktigt att deras pappa inte kommer tillbaka mer. Det är ju knappt så att jag förstår så jag fattar hur svårt det är för dem.

Din bror sjöng på Peters begravning. Tack vare hans sång blev det en vacker begravning, trots allt. Han ställde även upp och sjöng med barnen som ville sjunga Sankta Lucia för sin pappa, eftersom begravningen var på Luciadagen. Du har en underbar bror. Mina barn är så glada för både Emil och Zara.

Ha det så bra, Amanda.

Många kramar från Carina och barnen Markus, Emilia och Linnea

2008-04-13 @ 19:32:35
URL: http://metrobloggen.se/carina6969

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0