flasklapp och koalor

oj det hinner handa mycket mellan blogginlaggen....! efter brisbane akte vi till surfers paradise. Dar hade massvis med skolungdomar som slutat skolan samlats for att festa. och de festade dygnet runt och va odragliga o danna sa jag o jonte trottnade ganska snabbt pa dem! Men aven vi tog en krogrunda med free drinks kuponger och sen dansade vi loss. riktigt kul hade vi! :) Det va kasst vader medans vi va dar med.. tradigt.. stannade 2 dar sen akte vi vidare ner till Coolangatta. Det va ett stalle i var smak! Fina strander, sa dar passade vi pa att hyra en surfbrada! Ja, vi tyckte det va lampligare an att ta lektion av nan anledning... haha! :P hur gick det da? Lyckades val stalla mig pa huk ett par ganger men sen fick jag massa skavsar pa nat konstigt satt nar jag trillade av och bara en vag senare oxa flasklapp... sen gav jag upp.. :P men det va kul att testa pa! Men jag forstar inte hur riktiga surfare kan assa! helt galet! Det ser ju sa latt ut! Jag blir bara forbannad pa alla vagor som slar over en sa man inte ens kan ta sig ut och lyckas lagga sig tillratta pa bradan innan nasta vag kommer.. :P

Stannade 2 dar dar sen drog vi vidare till Byron Bay. Dar va trevlig stamning, ganska kasst vader dock.. forsokte surfa lite dar med men vagorna va hur vilda som helst...

Och sen akte vi till coffs harbour. Det va ganska fint dar. Surfade lite till dar.. inte for att det gick sa mycket battre men.. :P jonatan stod ordentligt upp ett par ganger iaf.. :) sag nagra delfiner dar oxa och en skoldpadda sag vi med nar vi skulle bada fran piren.. :)

Och nu befinner vi oss i Port Macquarie. Har besokte vi idag ett koalasjukhus! Ett sjukhus dar de tar hand om koalor som blivit pakorda eller fatt brannskador av skogsbrander osv.. Saa sota va de. :) Vill ha med mig en san hem... :)

nasta stopp blir Sydney. Kan inte fatta att det bara ar en vecka kvar! Vi kom ju precis hit! Och har finns massvis kvar att se ju! Men oj vilken fantastisk resa det har varit. :)

Godnatt gott folk!

Kommentarer
Postat av: lotte

TACK så hemskt mycket för vykortet! Jag blev jätteglad och lite förvånad faktiskt :) På ett bra sätt, jag lovar! Är det bara en vecka kvar? För mig känns det som du har varit borta i evigheter, men jag förstår att tiden gått fort för dig! Ring mig direkt när du kommer hem. Jag vill träffa dig! Puss och Kram.

2008-12-08 @ 14:09:12
URL: http://[email protected]
Postat av: lotte

Jag har glömt säga det, men det är väl självklart att jag kommer på julklappskvällen den 19. Det ska bli så roligt att träffa dig då!

2008-12-12 @ 16:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0