Ajajaj!

Tvättade av min gamla moppe idag eftersom vi ska försöka sälja den. Det är galet med pengar den har kostat alltså..
Här är mitt främsta minne med min moped:

Sommaren 2006. Jag jobbade på Åhus Beachhandboll. Va på väg hem efter en arbetsdag och eftersom det va soligt och varmt körde jag ju såklart i bara shorts och t-shirt.. och flipflop! Och jag körde på en cykelstig.. där det finns en del kurvor och backar.. och lös grus... och kottar.. och där det ibland kommer cyklister bakom krökarna.. Det gjorde det den här dagen och jag fick såklart panik och bromsade. Och bromsar man hårt på grus så välter man. Det gjorde jag iallafall. Jag reste mig ganska fort upp igen. Det va ju fruktansvärt pinsamt! Damen på cyklen frågade hur det va med mig och var jag bodde och hur hon kunde hjälpa mig och om hon skulle ringa nån men jag sa bara två saker: Jag är okej och jag är snart hemma och hade bara en tanke i huvudet och det va att fortsätta köra. Men damen och 2 andra cyklister som stannade vid oss tvingade mig att sätta mig ner för hela jag skakade ju som fan och hela mitt ben och arm va täckt med blod. Det fanns inte en chans i världen att jag hade klarat av att fortsätta köra. Usch, känner än idag, rent ut sagt, hur jävligt det sved! Grus i öppet sår är ingen höjdare! Men jag kände iallafall att jag inte var mer skadad. Vilket jag är otroligt glad för!

Efter mycket övertalning fick de lov att ringa mamma som kom springandes från där hon inte kunde köra med bilen längre. Vi körde till akuten där vi fick några plåster. -Tack så mycket. Och ett råd att lägga benet i ett bad för att luckra upp skiten i såret. Jag skulle bara badda på med vatten och tvål. Så där låg jag på badrumsgolvet med benet i en balja.. Fyyyy vad det sved!! Så varje dag fick jag lägga på nya bandage om mina sår. Det såg ganska illa ut. Men det kunde ju ha varit mycket värre. Det sjuka är att ärren fortfarande är blåa. Fast det då är 2 år sedan det hände. Men de är iallafall betydligt mindre. Ganska kul att höra folks reaktioner när de undrar vad jag har gjort på knät. :P "Ah jag trillade lite med moppen för två år sen.." Vaaa..

Klart har jag varit ute med moppen efter olyckan men jag har verkligen lärt mig en läxa. Än idag är jag rädd bara jag ska svänga med min cykel.. :P Och nu tycker jag faktiskt det är sjukt att man redan som 15åring får köra moppe. De är faktiskt jättefarliga. Men visst, de är oxå jättepraktiska. Har kört jättemycket med min lilla moppe. Som en tonåring i Yngsjö har det varit sjukt bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0