BUNGY JUMP!!

Nu va det hoppat!!

I morse kl 11 blev jag och Jonatan upplockade utanfor hostellet for att aka ut till bungy jumpen som ligger utanfor Cairns. Efter en halvtimme va vi framme, nanstans uppe pa nat regnskogsberg med fiin utsikt! Usch va nervositeten steg nar vi gick upp for alla trappor, 50 meter upp. Da borjade man inse hur hogt det faktiskt va! Dammen man hade under sig blev bara mindre och mindre. Val uppe pa toppen kandes det anda ganska ok. Det va inte forran da nar bungykillen holl pa att spanna fast mina fotter och Jonatan plotsligt, skrikandes hoppade ut som jag jag borjade bli riktigt radd! ojojoj hur skulle detta ga?? Efter Jonatan va det min tur. usch.. jag trippade fram till kanten. Tankte oj det ar vaaldigt hogt upp! Killen borjade rakna ner. 5, 4, 3, 2, 1, nej! typiskt! Jag skulle ju inte tveka! Bungykillen borjade prata med mig, forklarade att ju langre jag stod dar destu jobbigare skulle det kannas och jag visste han hade ratt. Usch va mina ben skakade! Han lyckades prata mig lite lugnare efter en liten stund och sa raknade han ner igen och denna gangen trillade jag bara ut.

Fyy va laskigt det va precis da nar man insag att nu kan man inte gora mer! Nu va det klippt och nu far vi se hur jag reagerar. For det va just det jag va radd for, att jag inte visste hur jag skulle reagera, det va inte att nagot skulle ga fel, for bungykillarna verkade verkligen veta vad de holl pa med. Men oj vilken harlig och haftig kansla det va sen nar man fallit ett tag! Fick ett rejalt dopp i dammen oxa som jag inte va riktigt beredd pa. haha. men nar jag studsade upp och ner igen skrattade jag bara. fyyy va harligt det va! och oj va jag skrattade! samtidigt som jag fortfarande skakade. :)  

Oj va skont det va att krama om Jonatan sen! WE DID IT!!  :D Fyy va stolt jag ar over mig sjalv! Nu kanns det som jag kan gora vad som helst! SkyDive nasta?? :D:D

Bilder kommer inom kort!!! 

www.ajhackett.com.au

Kommentarer
Postat av: lotte

Åh, vad du är modig!

2008-10-16 @ 21:41:00
URL: http://lottenordahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0