Hejsan!

Vi kopte ett busspass upp till cairns. hyfsat pris. men oj va sletna vi blev! resan tog typ 3 dygn! med det passet vi kopte fick man stanna pa vagen upp till cairns vart man ville. passet skulle ga ut efetr 45 dagar. men eftersom vi skulle bli upphamtade i cairns av var arbetsgivare pa fredagen behovde vi va dar da. men vi hann iaf spendera en dag i surfers paradise som va hur fint som helst! fyyy va skooont det va i vattnet! Sedan sov vi pa bussen pa natten och spenderade nasta dag i rockhampton som va sadar. sedan sov vi pa bussen pa natten och nasta dag va vi framme i CAIRNS! Har ar jatteharligt! varmt som tusan!

I fredags blev vi uppplockade av var arbetsgivare da.. han va hur trevlig som helst och hans ungar va jatteroliga. Vi korde over en timme pa sicksackvagar upp pa bergen i regnskogarna. det va morkt sa man sag inte sa mycket. men det visade sig sen att det va jattefin natur dar uppe. jatteharligt och huset va jattefint. dock visade det sig oxa att bonden inte va sa trevlig som han hade verkat. forst blev jonatan utskalld for han tog for mycket flingor. sedan gjorde vi visst allt fel. stallde gitarren pa fel hall, trasan va for blot, man fick inte prata svenska med korna och ja. han va verkligen ingen trevlig person. en besserwisser som forvantar sig att man ska kunna allt pa en gang och allt ska va precis som han vill. fyy vad jag hatar sant. Han sa inte ens tack for maten nar vi hade lagat sa god middag... Dar va en tjej till pa garden som oxa hade haft sina sma brak med honom. Finn hette hon och kom fran taiwan. Hon va hur gullig som helst. Det kandes bra att hon med va dar. Da kunde vi bara skratta at bondens alla utbrott pa oss. Det blev oxa roligare att rensa bort tobaksplantor, flytta kor och plantera trad. :)

Efter 3 dagar blev vi korda tillbaka till Cairns. Han tyckte vi hade dalig kommunikation. hm. Han pratade ju inte ens med oss forutom nar han skallde pa oss! Ja men vi va bara glada att komma darifran. Finn skulle med vidare och ungarna skulle aka till sin mamma. Usch, jag far rysningar nar jag tanker pa att vi skulle fatt va dar sjalva med honom annars! Vi tog in pa ett hostel har och nasta dag va det ingen vanlig dag, nej for det va amandas fodelsedag! :) hihi. sa vad gjorde vi pa min 20arsdag? Vi letade efetr en av vara nycklar som vi inte har en aning om vart den tog vagen. ajajaj. 20 dollar bortkastade dar ja.. sedan satt vi pa vardcentralen och vantade. jag skulle kolla upp min knuta pa halsen igen som inte forsvunnit fast jag atit pencillin. inte kanner jag mig battre heller. fortfarande forkyld. Ett 5 minuters samtal sen fick jag mer pencillin... roligt.. hoppas det blev battre efter denna kuren da...

Sedan tog vi oss ett bad i lagunen. en gratis utomhusbassang som e jatteharlig! :) Efter det gjorde vi oss i ordning och sen bjod jonatan mig pa fancy restaurant. :) en toppenfodelsedag! hur bra som helst.

idag ska vi leta ny gard. och formodligen ta ett dopp i lagunen. :)

ha det gott tills vidare!

glom inte bort att kolla in min bilddagbok dar jag lagger upp alla bilder!  www.bilddagboken.se sok pa sigfritts



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0