Dress up tune in!

Tro det eller ej så blev jag faktiskt frågad om jag ville gå som modell på grand i lördags. :P Tog det inte alls som en möjlighet att jag ska bli värsta supermodellen nu (haha), men jag tänkte det kunde bli en kul grej.. Det blev en kul grej. Det va sjukt nervöst, hela dagen, men det va oxå roligt. :) Dagen började på Skägg&Lockar kl 14 där de klippte, färgade, stylade våra hår och sminkade oss. Blev nöjd med håret men ja sminket.. svarta ögonbryn och rosa läppstift. haha! :) Fast jag som faktiskt själv (tsm med Jessica och Malin förstås) gjort en visning vet ju oxå att det måste va massor med smink så det ska synas från scenen med alla lampor och sånt..

Efter visningen gick vi bort till Grand. Där fick vi testa våra kläder från sandelins. Jag är glad och tacksam mot den tjej som inte kunde vara med på visningen så jag kunde ta hennes kläder som jag trivdes lite bättre i än de jag skulle haft från början.. heh.. :P  Smycken från Rolf nilsson och glasögon på det, sen såg jag ut som en riktig skolfröken! haha! :D Det va inte alls Jag ändå, och visst jag va lite avundsjuk på många av de andra som fått coolare kläder.. men det kändes ändå rätt okej efter jag fick byta outfit (Jag hade ju såklart tänkt innan att det fanns en risk att man inte skulle trivas i kläderna..! och det är klart jag förstår att riktiga modeller antagligen inte har nåt att säga till om, men riktiga modeller är ju ändå snygga i allt.. och de är ju ändå vana vid sånt där jämfört med lilla mig.. :P) Men ute på catwalken kunde man inte låta bli att känna sig som den snyggaste i världen ändå, för publiken va så på topp, klappade och tjoade och höll på! Det va en riktigt häftig känsla och det va bara så jäkla roligt! Gick 2 visningar. En efter Ebba von Sydows föreläsning om mode och en på nattklubben innan EMD, när Jonatan tittade på. (nervöst). :)

Fast jag då inte trivdes så jättebra i min outfit och att jag inte kände igen mig själv för 5 öre, så är jag ändå så sjukt stolt över mig själv att jag lyckades genomföra detta. Och att jag inte trillade i mina klackar.. :P

Finns nog bilder nånstans men de tänker inte jag länka till ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0