Inte slarva med plackersen!

Igår när jag och underbarlingen skulle sova såg vi ett program på tv som jag mådde riktigt illa av och som gav mig en ordentlig tankeställare! Det handlade om några människor som hade tandläkarskräck och som inte hade undersökt tänderna på tio år! Deras tänder hade blivit alldeles gula, svarta, sneda, håliga, bortfrättna.. Det var det äckligaste jag sett. Den ena killens framtänder såg ut som äppelskruttar. Mat mellan tänderna hade frät sönder dem från sidorna. Så för Guds skull använd plackers! :D De kunde inte äta ordentligt så de fick krossa maten med tungan upp mot gommen för att kunna svälja maten. De hade även svårt för att prata.

Killen med äppelskutt-tänderna fick dra ut 9 stycken! och fick lov att använda en tandprotes. inte så kul.. men det blev fint iallafall.. Hans syster, som va så dum att hon till o med rökte, hade sådan panik att de bara lyckades skrapa bort tandsten. Men det var ingen liten sten ska jag säga! Sen fick man se en annan tjej som var godismonster som fick helt nya gaddar. Och vilken skillnad det blev! Att tänderna kan göra så mycket för hela ens intryck! Från ett odjur till en skönhet. Och så glad hon blev. Det var kul att se. :)

Nej usch vad jag mådde illa igår, kunde inte titta när de visade hur de drog ut tänderna. blää! Har man tandläkarskräck skulle man definitivt inte ha tittat på det programmet kan jag säga! Det är nästan så att man fick det fast man inte haft det förut så äckligt det va. Jag vet att Sandra och fler av mina vänner tycker jag borstar tänderna i en evighet, men jag lovar det kommer ta ännu längre tid nu! Och jag kommer käka flourtabletter som godis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0