Alla dessa getingar...

Ja då vart det dax igen. Att bli getingstucken alltså. Jag har inte sett någon geting i år förutom de jag själv har blivit stucken av. Alltså, jag har blivit stucken av två av två möjliga getingar. Så typiskt. Första gången var i stugan som jag berättat förut och andra sticket kom igår. Jag hade varit på salongen och var på väg till bussen. Ska ta upp mobilen och ringa nisse då jag sätter ner min stora väska på min fot. Känner ett stick som svider som tusan. Jag lyfter bort väskan och ser en geting som surrandes sitter fast med gadden i min stortå! AH!! I panik försöker jag slå bort den med väskan. Det lyckades till slut. Med en svidande, värkande, pulserande och röda stortå ringer jag och får tröst av min underbarling. :) Med hjälp av en sockerbit försvann sedan den värsta smärtan.

Vad gjorde du i fredags amanda?
jo, jag träffade ju sandra efter jobbet. Sedan körde vi till åhus och hyrde film Linas kvällsbok som jag själv skulle mysa inför senare på kvällen. Skjutsade sandra ner till hamnen där hon skulle förfesta. Ska köra hem, märker att hon glömt sin väska, gör en (ofarlig) u-sväng, lämnar väskan. Kör hem, ser att sandra ringt 12 (!) gånger. hehe.
Poppade en påse popcorn, som blev en aning brända som vanligt. (att jag aldrig lär mig att ta ut dem i tid, vill ha så många popcorn som möjligt ju, fast å andra sidan måsta jag plocka bort de som e värst svarta.. ) och tittade på filmen. Det var en pinsamt rolig film men det va det som gjorde dens charm om man säger.. :) En riktig tjejfilm som jag aldrig hade fått hyra om jag varit med nisse kan jag säga. :P

Vad gjorde du i lördags amanda?
Jag gjorde vid niklas på salongen, blev getingstucken som sagt, och åkte jag hem till nisse och låg o myste i hans trädgård medans vi käkade plommon. mums. :) de hade massor! Sedan sov vi lite och käkade mat, tittade på film och låg och pratade en lång stund. Det var mysigt.

Vad har du gjort idag då amanda?
vaknade vid 9. försökte väcka underbarlingen men idag var en sån dag då han inte ville vakna. (ibland, men inte så ofta kan han springa ur sängen,. faktiskt, typ när inte jag vill gå upp :P) satte på tvn. kollade på trazan o banarne tills nisse äntligen vaknade. myste lite, gick ut i solen och la oss med några mackor med arlas hushållsost på (!), gick en runda med mimmi upp på möllebacken o lite sånt.. Sedan åkte familjen. Nisse ska va i sjöbö en vecka hos sina kusiner och jobba.. mocka skit o sånt. :) hihi. sen ska vi ses nån dag när han kommer hem därifrån o sen ska han åka till grekland i 12 dagar.. så är det. sen missade jag min buss med 5 minuter och fick vänta på åhus bussen 45 minuter.. men hem kom jag iaf till slut. :)

ha det gottis!
image25

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0