Vilken dag det har varit!

Avslutningsdagen började 5.30 när klockan ringde. En timme senare var jag på plats i skolan. Då skulle det snart bli dax för vår julshow. Med lärare utklädda till schlagerartister skulle de spexa till medleyt jag och nisse gjorde för ett tag sen, och visa upp det i vår Dramasal för alla Milners elever! Detta har vi frisörtreor förberett i flera veckor. Vi har fixat kläder, planerat hår och smink och dans.. De blev verkligen klockrena! Jag har inte fått några bilder från det än men jag lovar att lägga ut här så ni får se. :) Vi körde 2 shower och det blev verkligen uppskattat av publikerna! De skrattade och tjoade och klappade takten. -Särskilt till vår syo Mats och vaktmästare Ronnie som va After Dark! :D

Vi hade 16 låtar men kunde inte hitta lärare till alla så då fick några i vår klass med ställa upp på att vara artister.. Och vem fick vara Lena Philipsson om inte jag..? :P Med silverleggings, silverskor, en extremt ful skjorta med färgglada ränder med axelvaddar och en stor blond, lockig peruk mimade jag och spexade mig till "Dansa i neon". :) Vilken adrenalinkick. Superroligt!! Ja tusan vilken go stämning vi hade i morse! 

Efter showen städade vi och gick sedan traditionsenligt till Skånehuset på julfrukost. Det va mysigt. Efter det fick vi vår julklapp av våra frisörlärare: Det är till 99% är säkert att vi ska åka till Helsingfors i början av Maj!! Vi ska ta Finlandsbåten från Stockholm och gå på kurser, käka god mat och ha riktigt jäkla kul! Och varför får just vi HV3 detta och ingen annan klass?! För att vi är den bästa klassen som finns med den bästa sammanhållningen man kan ha! :) Ah det e gött.

Efter julklappen åkte vi och tittade på Nisses julavslutning. Han var duktig som alltid, och söt i sin tomteluva. Min lilla tomtenisse. :) Efter det stack jag till salongen och jobbade, där va det full kaos! Stannade till 18.45 och stack sedan till Tarzan-repet och klippte till dreadlocksen lite grann. :P 

Imorn ska jag oxå jobba. 9-18... jippi vad pigg jag är. Efter det ska nisse följa med mig hem och baka pepparkakor. Det ska bli mys. Men det bästa av allt är att han kommer på Lillejulafton. På lillejulen äter vi i familjen alltid räkmackor och spelar BingoLotto. Och detta året ska nisse vara med. Det ska bli mys! :)

På måndag är det julafton.

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0