Min första midsommar

Vilken rolig midsommarafton jag hade igår! Superkul hade jag, fast jag säkerligen hade feber igår och var förkyld som bara den.. Detta kan ha varit min tredje eller fjärde midsommar hemma i Sverige men det va absolut den första riktiga på nåt vis..! För alla andra midsommaraftnar har vi varit i Spanien. Där brukade vi bli hembjudna på räkafton hos en annan svensk familj. Så vi åt ingen sill men iallafall jordgubbar. Det har varit jättetrevligt varje år men annars har jag inte riktigt förstått mig på det där med "svensk midsommar" med sill och dansa runt midsommarstång... Det är ju inte direkt nån midsommarhysteri i Spanien om man säger så. Det är ju bara de svenska turisterna som firar lite.. Så förutom nån midsommar i Sverige när jag va typ 1 år så har jag de 3 senaste åren gjort följande på midsommar: 2005: Satt hemma själv med Annie<3. Päronen va i Spanien. Cyklade senare ner till bryggan med Sara och Hanna där det inte va nåt folk.. en ganska avslagen midsommar om man då jämför med igår. (Men klart har jag alltid kul med er sara och hanna ;) ) 2006: Åt god mat med Kicki och Sandra hemma hos Sandra på söder. Drog sedan ner till Åhus på fest. Va riktigt trevligt faktiskt minns jag men det skulle ju kunna ha varit vilken vanlig fest som helst.. 2007: Middag och fest hemma hos Elle. Oxå trevligt. Men igår förstod jag verkligen vad midsommar handlar om. haha! :P Låter lite knäppt men. :P Så 2008: Åkte med Jessica och Malin till Gustaf (Bjärnum) Där va det förfest innan vi vandrade bort till nåt som hette Mornarp (tror jag?) Där va det lite knytkalas på ca 60 pers. Jättetrevligt och jättegott! Senare gick vi bort till där en massas päron firade sin midsommar. Där dansade vi runt midsommarstången! Hur roligt som helst! Fick ont i magen så mycket jag skrattade. :) Sen spelade vi brännboll. Ah det va skoj. :) Sedan gick vi tillbaka igen och fortsatte att festa. Käkade jordgubbar och dansade.. Det va härlig stämning. :) Min första riktiga midsommar. :P haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0