Balklänningstajm

Idag har jag varit i Vinslöv på Ateljé MB och provat balklänning. Ja jag vet, jag är sent ute men det är jag ju alltid och det brukar gå bra ändå.. Jag hittade väl 3 eller 4 klänningar jag gillade. Den jag blev mest förälskad i var en gråblå klänning som var knälång med ett band i midjan, lite draperingar i livet... Ganska enkel och cool. Men den va ju kort... och kan man ha kort kjol på balen? Det känns löjligt att man inte ska kunna ha det. Men som biträdet sa, man vill gärna känna sig som att man går på bal därför väljer de flesta lång klänning.. Ja.. Det är då inte lätt.. Efter att ha sagt, "jag får fundera..." så stack jag och mamma till Gittes i Rinkaby. Jag o mamma hade nämligen planer på att fråga Sofie, som gjort kläderna till Aida och Tarzan ifall hon ville sy en klänning till mig. Så när vi satt och bläddrade efter mönster vem dyker inte upp då om inte just Sofie?! :) Så tillsammans tittade vi på tyger och kollade i kataloger. Sofie är jätteduktig och kan verkligen det där om tyger, vilka som får fläckar av vatten om det skulle regna, vilka draperingar som inte blir snygga när man sitter ner osv.. Hon beskrev en klänning hon gjort till en tjej förra året som verkade cool och annorlunda. Kort där fram men lång där bak med volanger. Enkel tubtopp och så kanske en stor rosett i midjan. Det kan nog bli bra. :) Lite ångest över balen har jag... Så mycket man ska tänka på. Inte nog med att man nu kan välja precis hur mycket som helst om hur klänningen ska se ut, sen ska man oxå ha skor och väska o sånt som passar till... Ja.. det är då inte alltid lätt att va kvinna.. Men ganska kul är det ändå.  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0