Artist som sopgubbe

Många gånger har jag fått höra 'Vad duktig din bror är!' och 'Du måste vara så stolt över honom!'. Ja jag är stolt över min bror. Jag är jätteglad att det går bra för honom. Men saken är den att jag har alltid varit stolt över min bror. Alltså redan innan jag förstod att han kunde sjunga. Det är inte för att han sjunger som en gud som jag är stolt över honom. Jag hade varit lika stolt om han skulle jobba som sopgubbe! Om han skulle lagt ner hela sin själ i det, precis som han gör med musiken nu, så hade jag varit lika stolt över honom då som jag är nu. Det känns som folk inte riktigt förstår det.. Åtminstone tänker de inte riktigt så långt som jag gör.. Jag kan förstå det på ett vis. Det är kanske inte så konstigt att folk tänker som de gör. Han har ju ett yrke som syns. Som folk lätt kan ta till sig och beröras av. Men för mig är det inte det att han är bra på det han gör som berör mig, det är det att han satsar på det han brinner för. Alltså även om han hade sjungt som en kratta så hade jag ändå varit stolt över honom, för att han gör sitt bästa.

Tack för mig. :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Vad fint skrivit av dig.Det är syskonkärlek det.

jag har själv fyra syskon,och är stolt över dem alla.

var och en av dom har kvaliteter som på olika sätt gör mig stolt. Och ingen av dom är artist

2009-02-19 @ 23:35:10
Postat av: Sara Li

Mycket bra skrivet.

2009-02-22 @ 10:38:47
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Åsa

Bra skrivit. Emil e bäst för mej men de e hans personlighet som har berört mej mest:)

Ja tycker de e bra att du e stolt över honom oarsätt om han vatt artist eller sopgubbe;)



2009-02-22 @ 10:48:30
URL: http://stall-garden.zoomin.se
Postat av: sanna

Fint skrivet!

föstår exakt vad du menar, det är så som folk säger till mig om Zara eller om min Christoffer som brottas. Så jag förstår vad du menar, jag är superstolt över mina bröder, dem kan inte sjunga för 5 öre men är fantastiska kockar och framför allt bra bröder som alltid ställer upp. Det blir som du säger, Emil har ett yrke som syns och även om man kan vara(som vi är) stolt över honom för den han ä privat, fantastisk och underbar så slutas man ju aldrig imponeras över det som han gör på scenen helle.



Ha det bra Amanda!

2009-02-22 @ 16:36:13
URL: http://sanna88.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sitter här på tåget på väg hem, och klickade in här på Zara's rek på hennes blogg.



Oj, vad fint du skrivit. Jag tror dessa ord är något som många människor längtar efter att få höra. Vi känner ju inte varandra direkt, men jag har en känsla av att Emil är lyckligt att få ha en syster som dig!

Vackert, och sant. Kärlekens mått!



Kram, Rudina ("mimi")

2009-02-22 @ 21:53:43
Postat av: Anonym

Sitter här på tåget på väg hem, och klickade in här på Zara's rek på hennes blogg.



Oj, vad fint du skrivit. Jag tror dessa ord är något som många människor längtar efter att få höra. Vi känner ju inte varandra direkt, men jag har en känsla av att Emil är lyckligt att få ha en syster som dig!

Vackert, och sant. Kärlekens mått!



Kram, Rudina ("mimi")

2009-02-22 @ 21:54:45
Postat av: Emil Brodern :)

Kära syster. Så himla fint du har skrivit här. Du ska veta att jag är precis lika stolt över dig. Du är den finaste systern man kan tänka sig och jag är stolt över att vara din bror.

Älskar dig!

Emil

2009-02-23 @ 22:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0