GOTT NYTT ÅR!!

Varför ska man smälla raketer på andra tidpunkter än kl 00.00 på nyårsafton?! Annie skäller som en toking här hemma! Redan igårkväll började de. Jag tycker faktiskt raketer borde förbjudas överhuvudtaget. De är ju totalt livsfarliga och det är ju så många som mister livet och blir av med kroppsdelar osv.. När det inte smäller går man fram och ska se vad som är fel och då smäller det... Dessutom är det ju att bränna pengar rakt upp i luften. Känns ju inte alls lönt när man kan lägga pengar på mycket roligare saker. Nej jag tycker det räcker med arrangerade fyrverkerier att titta på, även om inte heller de är helt ofarliga förståss..

Så var rädda om er ikväll mina vänner.

Gott nytt år på er!!


Kommentarer
Postat av: zara

klokt sagt! Gott nytt år!

2007-12-31 @ 15:49:47
URL: http://zara82.blogg.se
Postat av: Karin Sjöberg

Hej Amanda. Du vet inte vem jag är,men det vet din pappa för jag är ett stort fan av din pappa och hans spelkompisar i LS.
Jag tycker att det är kloka ord av dig när det gäller fyrverkerier.Det är ju fint,men många hundar
måste få lugnande medicin,för att klara nyåret. Jag tycker att det skulle vara lag på att det skulle bara få skjutas upp en viss tid,så vore det över sedan. Jag tycker inte att det ska förbjudas,för det är ju ändå festligt och många barn ser ju8 fram emot detta. Gott nytt år på dig och din familj/Karin

2007-12-31 @ 20:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0