Abtronic

Nisses bror hade köpt en AbTronic på Tv-shop i veckan som jag ju var tvungen att testa idag. :D Jag satte den på mitt högra biceps och jäklar vad konstigt det kändes! Vibrationer gick genom hela armen och ut i fingrarna och sedan lyftes armen uppåt utan att jag gjorde nånting själv! Sjukt obehagligt! Av 12 steg kunde jag bara köra på 3an! haha. När jag ökade till 4an kändes det som en elektrisk stöt genom hela armen! :P

Ja frågan är ju om det verkligen fungerar? Jag garvade när jag hörde det för den är ju känd för att inte funka. Eller är det bara några soffpotatisar som suttit och käkat chips samtidigt som sagt det? Jag menar, har många folk verkligen testat? Brorsan sa idag iallafall att han har fått träningsvärk av det.. Hm.. Jag tycker iallafall att det verkar helknäppt.. Han frågade mig varför jag inte trodde på den men jag kunde inte ge nåt direkt svar.. Kollade runt lite på nätet och hittade en diskution om det: http://www.halso.info/forum/p-167066.html
Och på en annan sida stod det att den gör mer skada än nytta och att den har förbjudits i Kanada.. Men jag kan inte hitta nån bra förklaring om varför den inte funkar. Nån som vet? :)

Iallfall så körde jag o nisse istället ett eget litet träningspass i hallen med situps och sånt innan vi hoppade i plurret. :) Snart är det dax för friskis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0