För jag har klarat gesällen!

Månader av träning. Månader av ångest. Månader av mardrömmar och humör som gått upp och ner och tankar som fugit hit och dit. Nu är det äntligen över! Jag gjorde det! Igår klarade jag gesällen! Hela jävla skiten klarade jag! 10 av 10 moment!

Men vilken fruktansvärd dag det va. Nervös från kl 5 på morgonen när jag vaknade till kl 8 på kvällen när jag hade fått beskedet att jag klarat det... Böjde jag på knäna skakade benen. Men mina modeller va jättegoa mot mig och stöttade. Är så tacksam för de ställt upp för min skull! Även Jonatan, va med som stöd. Han har varit helt underbar när jag haft mina ångestattacker.. Utan honom hade jag inte klarat det. Även fast det inte fanns mycket tid att umgås med honom under gårdagen så kändes det så skönt att veta att han satt där ute. För min skull. <3

Från klockan halv 8 till klockan halv 8 på kvällen va det full rulle. Knappt någon ledig tid alls. (bara i torktiden på kort festfrisyr egentligen och nån minut här och var..) 8 modeller skulle bli vidgjorda. Av dessa va det kanske bara 3 jag va riktigt nöjd med, självkritiskt som man är.. Det är så svårt att veta hur de bedömmer.. Men tydligen räckte det hela vägen! Det trodde jag aldrig. Och jag tror faktiskt, att jag skulle känna mig nöjd om jag bara klarat kanske 6 moment. Då hade jag iaf kommit en bit på vägen, längre än halvvägs och då skulle jag ta resten nästa gång... Att jag skulle klara ALLA 10 moment fanns aldrig, verkligen aldrig i mitt huvud. Medans jag väntade på beskedet va jag bara så fruktansvärt trött att jag knappt brydde mig.. Ville bara hem.. och vila min rygg som värkte nåt så fruktansvärt.. Jag kunde inte göra mer då ändå så. Men oj vilken känsla det va när de berättade att jag hade klarat hela! :) Helt galet! Och oj va skönt det va att krama om Jonatan där efter! Och ringa till mina föräldrar. Helt obeskrivligt. :) Nu är mitt namn inte längre Amanda Sigfridsson, obehörig frisör utan nu kallas jag numera Amanda Sigfridsson, BEHÖRIG frisör! Vilket innebär att jag är fullutbildad och får högre lön. En merit. :) Jag säger det inte ofta, men nu är jag riktigt stolt över mig själv! :) Kolla gärna in min underbara pojkväns blogg. :)




 


Kommentarer
Postat av: puss

Du är världens bästaste! o vilken härlig bild! :)

2009-05-25 @ 23:37:57
Postat av: Carina Persson

Grattis Amanda! Klart att du är stolt över dig själv. Det ska du vara. Jättebra jobbat! Kommer du att jobba här i Kristianstad något, eller det vet du kanske inte än? Zara säger att du är så duktig, så jag skulle vilja klippa mig hos dig någon gång, om det är möjligt. Och jag har ju tre barn också som behöver klippas.



Hoppas allt är bra med dig!



Kram från



Carina PerssonPS: Grattis igen!

2009-05-31 @ 21:14:21
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Carina Persson

Grattis Amanda! Klart att du ska vara stolt över dig själv. Du har ju varit jätteduktig. Kommer du att jobba något här i Kristianstad eller det vet du kanske inte än? Zara säger att du är så duktig och jag har ju både mig själv och tre barn som behöver klippning emellanåt.



Hoppas allt är bra med dig och GRATTIS igen!



Kram från



Carina Persson

2009-05-31 @ 21:20:23
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Jenny

Grattis Amanda, Gud vad härligt :) Bra jobbat.

2009-06-01 @ 13:16:56
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0